Fitnessboutique
Workout wordt Fitnessboutique!
Surf naar www.fitnessboutique.be en maak kennis met ons uitgebreid gamma.
Gebruik de code WORKOUT en ontvang 10% korting op alle aankopen.
Aanbod geldig tot en met 31 Maart.

Nederlandstalige versie beschikbaar vanaf 9 April.

Fitnessboutique je partner in sportvoeding,fitnessmateriaal en sportkledij!



Workout devient Fitnessboutique !
Surfez vers www.fitnessboutique.be et dévouvrez notre offre.
Utlisez le code WORKOUT et recevez 10% de réduction sur vos achats. Offre valable jusqu’au 31 Mars.

Fitnessboutique, votre partenaire en nutrition, appareils et vêtements de sport!
 

Creëer een sixpack met de decline sit-up

JESSE HAARLEMMER

De decline sit-up is een van de beste oefeningen om een sixpack te kweken. Met deze oefening train je niet alleen je buikspieren, je zet ook je core goed aan het werk.

Je kan deze oefening zowel thuis als in de gym uitvoeren.

Hoe voer je de decline sit-up uit?

1. Stel een trainingsbank in op een schuine hoek naar beneden. Haak je voeten achter de stootkussens en houd een gewichtschijf tegen je borst geklemd.

2. Adem uit en curl je lichaam omhoog tot je ellebogen je bovenbenen raken. Vervolgens zak je terug naar de startpositie.

Creëer een sixpack met de decline sit-upCreëer een sixpack met de decline sit-up

Wist je dat?

De decline sit-up traint niet alleen de buikspieren maar ook de heupen, waardoor je een betere hardloper en squatter wordt. Het extra gewicht dwingt een maximale inzet van de rectus abdominis, waardoor de groei van je buikspieren zo goed gestimuleerd wordt dat ze onder je shirt te zien zijn.

 

Tip

Begin met een niet al te steile hoek om gewend te raken aan de oefening. Maak de hoek geleidelijk aan steiler.

Vorige artikel
Volgende artikel