Fitnessboutique
Workout wordt Fitnessboutique!
Surf naar www.fitnessboutique.be en maak kennis met ons uitgebreid gamma.
Gebruik de code WORKOUT en ontvang 10% korting op alle aankopen.
Aanbod geldig tot en met 31 Maart.

Nederlandstalige versie beschikbaar vanaf 9 April.

Fitnessboutique je partner in sportvoeding,fitnessmateriaal en sportkledij!



Workout devient Fitnessboutique !
Surfez vers www.fitnessboutique.be et dévouvrez notre offre.
Utlisez le code WORKOUT et recevez 10% de réduction sur vos achats. Offre valable jusqu’au 31 Mars.

Fitnessboutique, votre partenaire en nutrition, appareils et vêtements de sport!
 

Groeien je arm- en borstpieren mee als je je benen traint?

JESSE HAARLEMMER

Voor de goede orde: je hoeft je beenspieren niet te trainen om je bovenlijf te laten groeien. Waarom zijn er anders zoveel gasten in de sportschool met spillebenen onder hun kolossale bovenlijf?

De vraag is of onderlijftraining, zoals squats, een boost veroorzaken van groeihormonen en testosteron, hetgeen wat de groei van je hele lijft stimuleert. Bladerend door onderzoeken die deze theorie zouden onderschrijven, kom je vaak de woorden 'in theorie' tegen. Noorse wetenschappers lieten in 2011 een aantal proefpersonen een vierdaagse bicepstrainingssessie afdraaien.

In twee sessies werkten ze alleen aan hun linkerbiceps. In de overige twee sessies werkten ze aan hun rechterbiceps na een training voor de benen. Niet alleen werd hun rechterarm gespierder, ook haalden de proefpersonen een ietwat hoger maximaal aantal herhalingen in de cable concentration curl. Een set deadlifts voorafgaand aan je set hammer curls kan dus zeker geen kwaad! 

Vorige artikel
Volgende artikel