High Intensity Interval Resistance Training

Jonas Boudet

High Intensity Interval Resistance Training, of krachttraining in HIIT stijl voor maximale vetverbranding !

Dankzij het EPOC-effect verbranden krachtsporters na een training dagenlang meer kilocalorieën dan normaal.

EPOC is een afkorting voor” excess post-exercise oxygen consumption. Hoge intensiteits-cardiotraining of krachttraining verhoogt het zuurstofverbruik voor langere tijd waardoor het lichaam extra calorieën verbruikt. Na intensieve inspanning moet het lichaam kennelijk van alles repareren en herstellen, en dat kost extra energie.

Het EPOC-effect heet ook wel 'naverbranding' of het "after-burn effect".

High Intensity Interval Resistance Training

Intensity Interval Resistance Training gaat  intervaltraining met krachttraining gaan combineren voor een langer “after-burn” effect. Het systeem werkt als volgt : na een goede opwarming doe je een set van 6 herhalingen to failure, je rust 20 seconden, herhaalt de set, rust 20 seconden en je perst er terug nog een maximale set uit .

Zo een programma is ideaal voor wie weinig tijd heeft, spiermassa wil opbouwen en gedurende lange tijd een verhoogde vetverbranding nastreeft . Het is een korte en efficiënte trainingsmethode , drie maal in de week 35 minuten .

Je doet in dat programma slechts  drie oefeningen: squats (of legpress), deadlifts of optrekken en bankdrukken.

Italiaans onderzoek wees uit dat de EPOC naverbranding 4 x zo hoog was dan bij klassieke krachttraining.

 

Vorige artikel
Volgende artikel
Add to Cart Sold Out Compare at Unavailable Your cart is currently empty.

Niet beschikbaar

Uitverkocht