Fitnessboutique
Workout wordt Fitnessboutique!
Surf naar www.fitnessboutique.be en maak kennis met ons uitgebreid gamma.
Gebruik de code WORKOUT en ontvang 10% korting op alle aankopen.
Aanbod geldig tot en met 31 Maart.

Nederlandstalige versie beschikbaar vanaf 9 April.

Fitnessboutique je partner in sportvoeding,fitnessmateriaal en sportkledij!



Workout devient Fitnessboutique !
Surfez vers www.fitnessboutique.be et dévouvrez notre offre.
Utlisez le code WORKOUT et recevez 10% de réduction sur vos achats. Offre valable jusqu’au 31 Mars.

Fitnessboutique, votre partenaire en nutrition, appareils et vêtements de sport!
 

Moet je het eigeel wel of niet eten?

JESSE HAARLEMMER

Bijna iedere krachtsporter weet dat eieren een bron van proteïne zijn. Het eiwit bevat 3.5 gram proteïne, 17 calorieën en geen vet. Het eigeel daarentegen wordt wel eens overgeslagen omdat het je dik zou maken en cholesterolverhogend zou werken. Klopt dit wel? Wij zochten het voor je uit.

Het eigeel

Eigeel bevat omega 3 vetzuren (DHA), dit zijn dezelfde gezonde vetten die in vis zit. De eetgewoonten van de meeste mensen resulteert er in dat we te een tekort aan omega-3 hebben. Dit kan, naast tal van andere problemen, leiden tot gewrichtsschade en spierverlies. Een eierdooier bevat 18 milligram aan omega 3-vetzuren.

Lecithine

Een andere waardevolle voedingsstof waarvan je waarschijnlijk niet genoeg van binnenkrijgt is lecithine. Deze voedingsstof zit ook in het eigeel en verbetert de cardiovasculaire (hart en bloedvaten) gezondheid en kan de cholesterolspiegels verlagen.

Leucine 

Tot slot bevat het eigeel ook leucine. Dit is een aminozuur (BCAA) dat spierafbraak vermindert en een anabole spierreactie kan opleveren.

Conclusie

Ben niet bang dat je dik wordt van het eigeel. De vetzuren en nutriënten in het eigeel brengen een hoop voordelen met zich mee.

Vorige artikel
Volgende artikel