Fitnessboutique
Workout wordt Fitnessboutique!
Surf naar www.fitnessboutique.be en maak kennis met ons uitgebreid gamma.
Gebruik de code WORKOUT en ontvang 10% korting op alle aankopen.
Aanbod geldig tot en met 31 Maart.

Nederlandstalige versie beschikbaar vanaf 9 April.

Fitnessboutique je partner in sportvoeding,fitnessmateriaal en sportkledij!



Workout devient Fitnessboutique !
Surfez vers www.fitnessboutique.be et dévouvrez notre offre.
Utlisez le code WORKOUT et recevez 10% de réduction sur vos achats. Offre valable jusqu’au 31 Mars.

Fitnessboutique, votre partenaire en nutrition, appareils et vêtements de sport!
 

Rekken en strekken voor een workout: heeft het nut?

JESSE HAARLEMMER

In de sportschool zie je vaak mensen rekken en strekken voordat ze aan hun workout beginnen, maar heeft dit nou nut of niet? We leggen het uit!

Het meest recente oordeel is dat het geen kwaad kan, maar statisch rekken en strekken heeft geen invloed op je training. Ga je iets zwaars tillen, hoog springen of sprinten, dan haalt rekken en strekken niet uit. Er zijn zelfs studies die uitwijzen dat het je spieren verslapt, wat je piekmoment niet ten goede komt.

Dat betekent echter niet dat je een warming-up mag overslaan. Dynamisch rekken en strekken is heel belangrijk. Of neem je beoogde oefening en begin heel licht. Ga je 100 kg bankdrukken, begin dan met een licht gewicht en voeg telkens gewicht toe.

 

Vorige artikel
Volgende artikel