Fitnessboutique
Workout wordt Fitnessboutique!
Surf naar www.fitnessboutique.be en maak kennis met ons uitgebreid gamma.
Gebruik de code WORKOUT en ontvang 10% korting op alle aankopen.
Aanbod geldig tot en met 31 Maart.

Nederlandstalige versie beschikbaar vanaf 9 April.

Fitnessboutique je partner in sportvoeding,fitnessmateriaal en sportkledij!



Workout devient Fitnessboutique !
Surfez vers www.fitnessboutique.be et dévouvrez notre offre.
Utlisez le code WORKOUT et recevez 10% de réduction sur vos achats. Offre valable jusqu’au 31 Mars.

Fitnessboutique, votre partenaire en nutrition, appareils et vêtements de sport!
 

Squatten: voorkom deze 3 veelgemaakte fouten

JESSE HAARLEMMER

Als je in de gym veel resultaat wil behalen is squatten een van de belangrijkste oefeningen. De squat zorgt onder andere voor vetverbranding, meer kracht en spieropbouw. Een essentiële oefening dus waarbij 100% Whey, Muscle up of Amino Night Recovery goed kan helpen bij herstel en opbouw van je spieren.

Het is wel van zeer groot belang dat je de oefening goed uitvoert. Voorkom daarom deze 3 veelgemaakte fouten bij het squatten.

1. ‘Ass to the grass!’

Bij het squatten is het belangrijk dat je de volledige ‘range of motion’ pakt. Je ziet vaak mensen in de gym die met de squat niet laag genoeg gaan. Dit vermindert niet alleen de kracht en spiergroei die je met de oefening opbouwt, maar het is ook slecht voor je knieën. Dit komt omdat deze constant de druk van de barbell opvangen. 

Squatten: voorkom deze 3 veelgemaakte fouten

2. Je buigt je knieën verkeerd

Zorg er voor dat je tijdens het squatten je knieën altijd naar buiten wijzen. Als je je knieën naar binnen laat bewegen kun je ernstige blessures oplopen.

3. Gebruik je billen!

De spieren in je billen zijn heel sterk dus gebruik ze ook. Span je bilspieren aan en duw je heupen naar voren om te zorgen voor maximale kracht.

Vorige artikel
Volgende artikel