Fitnessboutique
Workout wordt Fitnessboutique!
Surf naar www.fitnessboutique.be en maak kennis met ons uitgebreid gamma.
Gebruik de code WORKOUT en ontvang 10% korting op alle aankopen.
Aanbod geldig tot en met 31 Maart.

Nederlandstalige versie beschikbaar vanaf 9 April.

Fitnessboutique je partner in sportvoeding,fitnessmateriaal en sportkledij!



Workout devient Fitnessboutique !
Surfez vers www.fitnessboutique.be et dévouvrez notre offre.
Utlisez le code WORKOUT et recevez 10% de réduction sur vos achats. Offre valable jusqu’au 31 Mars.

Fitnessboutique, votre partenaire en nutrition, appareils et vêtements de sport!
 

Wat moet je eten wanneer je fanatiek hardloopt?

JESSE HAARLEMMER

Sommige hardlopers stapelen als het ware hun koolhydraten op voor een wedstrijd. Het kan zijn dat je je juist leeg gaat voelen voor een wedstrijd. In plaats van het opstapelen van de koolhydraten kun je je lichaam ook aanleren vet als energiebron te gebruiken.

Om dat te bereiken, verander je je dieet naar een verdeling van 50% eiwitten, 30%
vet en 20% koolhydraten, waarbij de laatste vooral van fruit en groente afkomstig zijn in plaats van pasta en rijst. Vet vormt een stabiele, langzaam verterende energiebron.

Dieet hardlopen

De standaard ingrediënten zijn kip, avocado, spinazie en pindakaas. Op trainingsdagen neem je complexe koolhydraten zoals bruine rijst en zoete aardappel als langzaam vrijkomende energiebron voor tijdens de training en voor het herstel. Probeer niet te gestresst met eten bezig te zijn, maar zorgt er wel voor dat je niet door slechte planning naar een broodje ongezond grijpt.

Tip: blijf de honger voor met zelfgemaakte gezonde snacks

 

Vorige artikel
Volgende artikel