Spierballenontbijt: steak met eieren

JESSE HAARLEMMER

Steak als ontbijt? Als je serieus spieren wilt kweken, dan moet je de oermens in jezelf omarmen. Eet een flink stuk rundvlees met een gepocheerd ei en je krijgt meer dan 80 gram eiwitten binnen, wat al een flink gedeelte is van je dagelijks aanbevolen hoeveelheid. Het recept wordt geserveerd met een knoflookmarinade die stijf staat van de vitamine B6 en je zo helpt om koolhydraten efficiënter te verteren.

Spierballenontbijt: steak met eieren - Spiermassa kweken

Steak met eieren als ontbijt

Steak met eieren: ingrediënten voor 1 persoon

250 g steak / 1 ei / tl witte wijn azijn / 1 teentje knoflook, gemalen / 1 tl olijfolie / 2 stengels peterselie, fijngehakt / peper en zout, naar smaak

Bereiding (10 minuten per portie)

● Meng de peterselie, olijfolie en knoflook tot marinade. Smeer de steak ermee in, voeg peper en zout toe, en laat een half uur afgedekt staan.

● Verhit een grilpan en bak de steak. Keer de steak elke minuut om en bak net zolang als je zelf wilt (ongeveer vijf tot zeven minuten voor medium rood, acht minuten voor medium en tien tot twaalf minuten voor doorbakken).

● Breng een pan met water aan de kook. Zo gauw het water kookt roer je er doorheen en breek je het ei erin. Laat drie tot vier minuten koken, afhankelijk van de grootte van het ei.

● Haal het gepocheerde ei uit het water en leg boven op de steak. 

Vet 48g | Koolhydraten 2 g | Calorieën 798 | Eiwit 83 g 

 

 

Vorige artikel
Volgende artikel
Add to Cart Sold Out Compare at Unavailable Your cart is currently empty.

Niet beschikbaar

Uitverkocht